با باغچه و گلخانه خانگی طراوت بهار را به آپارتمان خود بیاورید!
نوشته شده توسط : hr

گیاهان خانگی: همه ما به خوبی می دانیم نماینده بهار در دکوراسیون داخلی خانه، گلدان های کوچک و بزرگی هستند که در گوشه گوشه خانه جای گرفته اند، این گلدان ها علاوه بر زیبایی ظاهری که به دکوراسیون داخلی خانه می بخشند، باعث تلطیف فضا و تصفیه هوای خانه هم می شوند، اما راه های مختلفی برای آوردن این نماینده های خوش چهره به دکوراسیون داخلی وجود دارد و تنها محدود به استفاده از گلدان ها نمی شود. اگر شما هم می خواهید بدانید که این راه حل ها چه هستند، با این مطلب از چیدانه همراه باشید.  

 

۱. استفاده از گلخانه های خانگی در دکوراسیون داخلی منزل  

گلخانه های خانگی زیبا را به دکوراسیون منزل بیاورید و از بودنشان در خانه احساس رضایت و آرامش کنید، این گلخانه ها می توانند از نوع یکطرفه باشند که به راحتی در فضاهای کوچک هم جا شوند. البته این گلخانه انواع و اقسام مختلفی دارد که شما می توانید با مراجعه به اهالی فن متخصص در زمینه گیاهان خانگی، گلخانه های خانگی و باغبانی با آن ها آشنا شوید. 

 

گلخانه شش ضلعی آلاچیقی هگزا خانه سبز

گلخانه شش ضلعی آلاچیقی هگزا خانه سبز

۲۲۵۰۰۰۰تومان

 

 

۲. آلاچیق های گلخانه ای 

این گلخانه ها می توانند کاربری های دیگری مانند آلاچیق و یا فضای نشستن در محوطه بیرونی خانه را هم داشته باشند. با این کار شما با یک تیر دو نشان را می زنید، هم می توانید خانه ای سبز و با طراوت با گلخانه های خانگی کوچک داشته باشید، هم می توانید جایی سرپوشیده برای مهمانی های عصرگاهی در حیاط و محوطه بیرونی خانهداشته باشید. 

 

عکس نمونه کارهای شرکت ویواریا
 
 

۳. تراریوم ها، گلخانه هایی در مقیاس کوچکتر برای دکوراسیون منزل 

تراریوم ها گلخانه های زنده ای هستند که هم می توانند در مقیاس بزرگ اجرا شوند و هم در مقیاس کوچک. آن هایی که مقیاس کوچک و به اصطلاح رومیزی دارند می توانند روی میز و یا هر جای دیگری که شما بخواهید قرار بگیرند، البته هم می توانید آن ها را از بیرون خریداری کنید و هم می توانید یکی از آن ها را خودتان بسازید. برای این کار هم می توانید به مطلب روش ساخت تراریوم، گلخانه شیشه‌ای کوچک مراجعه کنید. عکس بالا یک تراریوم در مقیاس بزرگ را به شما نشان می دهد که توسط اهالی فن چیدانه طراحی و اجرا شده است. 

 

عکس کاکتوس گلدونک عکاسی شده توسط عرفان شریف
 
 

۴. گلدان های کوچک و مینیمال برای دکوراسیون داخلی خانه 

اگر به سبک مینیمال علاقه دارید، می توانید در گوشه و کنار خانه تان از گلدان هایی با ابعاد و اندازه های کوچک استفاده کنید. این روزها به هر جا که سر بزنید می توانید گلدان های زیبا و رنگارنگ کاکتوس ها را ببینید و آن ها را تهیه کنید و در هر قسمت از دکوراسیون داخلی خانه تان که خواستید از آن ها استفاده کنید. روی کتابخانه ها، روی میز های بغل مبلی، حتی این گلدان های مینیمال و کوچک می توانند برای تزیین اپن یا همان کانتر آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرند.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما:  تزئین اپن آشپزخانه با وسایل ساده دکوری

 

عکس نمونه کارهای گروه معماری اکسپوز
 

۵. استفاده از دیوار سبز در دکوراسیون داخلی منزل 

این روزها دیوارهای سبز را در بیشتر خانه های مدرن می توانیم ببینیم. این دیوارها عناصر کاربردی هستند که می توانند حسابی هم به جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه کمک کنند، هم به سلامتی هوای خانه کمک می کنند. می توانید به مطلب ۸ معجزه گیاهان خانگی برای سلامتی مراجعه کنید تا بیشتر با خواص معجزه گر گیاهان آشنا شوید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: با دیوار سبز طراوت را به دکوراسیون منزل خود بیاورید!

 

عکاسی از تراس منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
 

 

۶. دیوارهای سبز در فضای بیرونی خانه 

دیوارهای سبز فقط مختص دکوراسیون داخلی خانه نیستند و می توان از آن ها در طراحی دکوراسیون فضاهای بیرونی خانه مانند بالکن های نیز بهره برد، عکس بالا یکی از زیبا ترین نمونه های این دیوار های سبز را به شما نشان می دهد که در تراس یک خانه اجرا شده است.

 

عکس عکاسی از آشپزخانه منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
 
 

۷. باغچه هایی در دل دکوراسیون داخلی خانه 

گل و گلدان های می توانند کاملا با دکوراسیون داخلی خانه تان یکی شوند. شما می توانید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان المان هایی را تعبیه کنید که کاملا عملکرد گلدان ها را داشته باشند اما کاملا با دکوراسیون داخلی خانه تان هماهنگ باشند. مثل همین خانه ای که در عکس بالا می بینید که گلدان کاملا در دل دکوراسیون داخلی آشپزخانه جای گرفته است و علاوه بر زیبایی که به آن بخشیده کاملا با کابینت های آشپزخانه ست است. 

 

عکس معماری داخلی پروژه دندانپزشکی ظفر
 
 

۸. ترکیب گیاهان با طراحی داخلی خانه 

عکس بالا یکی از پروژه های اجرا شده توسط رضا نجفیان را به شما نشان می دهد. در طراحی داخلی این پروژه می توانید ببینید که چگونه باغچه ها تبدیل به اجزایی جدا نشدنی از دکوراسیون داخلی شده اند. می توانید دیگر عکس های این پروژه را در مطلب طراحی مطب دندانپزشکی بدون درد در تهران ببینید. 




:: موضوعات مرتبط: گل و گیاه , ,
:: بازدید از این مطلب : 1140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: